Słysząc Diesel jedni myślą o stacji benzynowej i klekoczących
silnikach, jednak fani mody kierują skojarzenia w stronę dżinsów.
Jednak obie te sprawy mają ze sobą coś wspólnego
Kiedy Włoch Renzo Rosso w 1978 roku zakładał swoją firmę na świecie panował kryzys naftowy. Wtedy zaczęto uznawać olej napędowy za alternatywne paliwo. Renzo chciał żeby jego marka była postrzegana jako alternatywa dla dominujących gigantów odzieży codziennej, chciał również zagarnąć dla siebie jakąś niszę. Tak też się stało, jego głównym produktem został dżins produkowany w sposób innowacyjny.
Ogromny sukces firmy w pierwszych 20 latach działalności przypisuje się Wilbertowi Dasowi. Świeżo po ukończeniu szkoły mody Das został zatrudniony do projektowania kolekcji męskiej, ale szybko awansował i w 1993 roku został dyrektorem kreatywnym. W czasie jego urzędowania Diesel wprowadził na rynek kilka linii: Diesel Black Gold (zwykłe luksusowe produkty), Diesel Kid, okulary, bieliznę, torebki, akcesoria oraz ostatecznie perfumy. Produkty są sprzedawane w 5 000 punktów sprzedaży detalicznej na całym świecie, w tym w 300 sklepach marki Diesel.
Od samego początku Diesel używał hasła „For Successful Living”
jako hasła określającego DNA marki.
Das opuścił firmę w 2009 roku, a jego obecnym dyrektorem kreatywnym jest Bruno Collin.
Kompozycje zapachowe Diesel są kierowane do młodych aktywnych osób, charakteryzują się nowoczesnością oraz bardzo nietuzinkowymi flakonami. Wśród najpopularniejszych kompozycji marki znajdują się:
Poznaj więcej produktów od marki Diesel TUTAJ!
Piątek, 27 listopada 2020