Perfumy Prada

Włoski dom mody Prada istnieje od 1913 roku. Jego twórcą był Mario Prada. Firma przez długi czas produkowała produkowała luksusowe skórzane wyroby. Dopiero kiedy Miuccia Prada (wnuczka Mario) odziedziczyła firmę po swojej matce w 1978 roku, Prada rozpoczęła ekspansję w inne sektory mody.

Miuccia Prada to osoba obdarzona szczególną charyzmą, jej związek z teatrem i walka o prawa kobiet uzupełniły wizerunek marki. Udało się jej stworzyć nowe pojęcie luksusu, rozpoznawanego przez osoby „wtajemniczone”. Bez demonstracyjnie okazywanego logo, torby Prada, mimo wysokiej ceny, natychmiastowo stały się przedmiotem pożądania.

„Diabeł ubiera się u Prady” - jak głosi tytuł głośnej książki Lauren Weisberger. Coś w tym jest, marka Prada w kulturze masowej nierozłącznie kojarzona jest z luksusem i elegancją, z pewną dozą ekstrawagancji.

Pierwszą kolekcję prêt-à-porter zaprojektowała Miuccia Prada na sezon jesienno zimowy 1989. Zyskała ona szczególny rozgłos poprzez kontrast surowości i ascezy z ówczesnymi trendami. Dziś Prada to obecnie wielkie imperium mody, o czym świadczy 250 sklepów na całym świecie. Oprócz Miu Miu (od imienia Miuccia) i Granello jest w posiadaniu takich marek jak Helmut Lang czy Jil Sander.

Perfumy Prada są projektem, w którym Muccia chciała przedstawić złożoność bycia kobietą. Zaangażowała do projektu Ridley'a Scott'a, oraz jego córkę Jordan, recytującą wiersz Thunder Perfect Mind, opisujący wewnętrzne zmagania bohaterki – współczesnej kobiety. Same perfumy Prada to produkt wyjątkowy, do ich produkcji użyto najdoskonalszych surowców. Są reinterpretacją klasyki, do kogo są skierowane – wiedzą właściwe osoby.