Naszej podroży ciąg dalszy! W tym tygodniu jedziemy do Kraju Kwitnącej Wiśni, gdzie wszystko jest możliwe. Poznajcie niezwykłą kulturę Japonii, gdzie ciało traktowane jest jak świątynia. To tutaj powstała jedna z pierwszych firm kosmetycznych na świecie - Shiseido. Mimo ponad stuletniej tradycji, nieustannie zachwyca skutecznością, wysoką jakością i popularnością. Japońskie produkty uważane są za zaawansowane technologicznie, doskonałe, kultowe. Dzięki podróży Dolce.pl możecie je poznać bliżej!
Odkrywaj razem z Nami, mamy dla was:
- RABAT w wysokości 5% !
- Do wyboru WSZYSTKIE produkty 6 wyjątkowych marek!
- Podróż trwa od 9 do 14 maja.
- Waszym kodem rabatowym jest hasło: JAPAN17
Marki, które biorą udział w zabawie:
Comme
des Garcons (fr. Jak chłopcy) to obecnie najbardziej
wpływowa japońska marka modowa, stworzona przez Rei Kawakubo.
Główne trendy to anty-moda, surowość, dekonstrukcja…
„Gdy projektuję coś, co ma być nowe, spotyka się to z niezrozumieniem. Lecz jeśli ludzie polubią to, będę zawiedziona, bo
znaczy to tyle, że nie popchnęłam ich naprzód. Im więcej ludzi
znienawidzi mój projekt, tym nowszy mi się on wydaje, bo ludzie
boją się zmian.”
Projektantka w początkowym okresie kariery związana była z Yōji Yamamoto.
Bardzo pracowita, pierwsza rozpoczynała pracę i ostatnia ją
kończyła.
Issey
Miyake (1938-) – urodzony w Hiroszimie, miał 7 lat, kiedy
Amerykanie zrzucili na miasto bombę atomową „Little Boy”. „Nie chcę
mieć metki projektanta, który przeżył bombę atomową, dlatego zawsze
unikałem pytań o Hiroszimę” - oznajmił w 2009 roku.
„Kiedy zamykam oczy, wciąż widzę to, czego nikt nie powinien
doświadczyć: jasne, czerwone światło, wkrótce później czarną
chmurę, ludzi, którzy uciekali desperacko we wszystkich kierunkach
– pamiętam to wszystko. Po trzech latach moja mama zmarła, wskutek
choroby popromiennej.”
Uwielbia taniec. Pracował dla kilku szkół tanecznych.
W 2010 roku został uhonorowany przez Cesarza Akihito Japońskim
Medalem Kultury.
Kenzo Takada
(1939-) – japońsko-francuski projektant, Honorowy Prezydent Asian
Coulture Federation. Jego pierwsza marka to „Jungle Lap”.
„Moda jest jak kuchnia. Nie powinno się zamykać na jedno
menu.”
Yōji Yamamoto (1943-) –
mistrz krawiectwa. Mawia, że uwielbia prostotę. Czasem
„usprawiedliwia” ją lenistwem, choć… „nie ma głowy do wakacji,
urlopów czy emerytury”.
„W męskiej modzie jest więcej czystości projektowania. Jest
prostsza i pozbawiona ozdób. Kobiety chcą właśnie tego.”
Jego poglądy – skrótowo – to seksapil w jego braku.
„Dla mnie kobieta skupiona na swoim dziele, którą nie obchodzą
niczyje względy, silna i delikatna, jest najbardziej uwodzicielska.
Ukrywając i porzucając aspekty kobiecości, odsłania to co, co
naprawdę ma w sercu – prawdziwą siebie.”
Lecz dla nas moda Yamamoto to seksapil, którego nie sposób
ukryć.
Poniedziałek, 8 maja 2017