Moschino - przez satyrę do uwielbienia

Moschino - przez satyrę do uwielbienia

Franco Moschino zwany włoskim Jean-Paul Gaultierem zapoczątkował istnienie marki, która kpiąc z obowiązującej mody sama stała się modna. Taki właśnie był, kontrowersyjny oraz otwarcie krytykujący modę jako taką. Poznajcie jego historię.

Urodzony 20 km od Milanu w Abbiategrasso (Lombardii) miał przejąć rodzinną firmę – odlewnię żelaza. Jednak Franco miał inne plany. Postanowił zostać malarzem i w tym celu zbiegł z domu do Mediolanu gdzie studiował w Istituto Maragoni. Aby zarobić na studia jako ilustrator pracował dla domów mody oraz czasopism. Po skończonej nauce w roku 1971 podjął pracę dla Gianniego Versace również jako ilustrator po sześciu latach rozpoczął pracę projektanta dla marki Cadette.

Jego pierwsza własna firma nosiła nazwę Moonshadow. Zaś w roku 1983 zaprezentował kolekcję Moschino Coture!. Linia Love Moschino (znana również jako Moschino Jeans istniała w latach 1986 - 2008). Drugą tańszą linię wprowadził  w 1988 pod nazwą Moschino Cheap & Chic. Obok nich główną linią odzieży jest oczywiście samo Moschino.

Sławę marka zawdzięcza nieszablonowym projektom oraz wspomnianej satyrze z innych słynnych projektów jak choćby przeróbka klasycznego modelu kurtki Chanel. Projekty Franco charakteryzowały się formą oraz umieszczaniem w ubraniach wielu foremnych elementów ozdobnych od plastikowych jajek, zdobienie buteleczkami czy agrafkami.

Ten sam styl został przeniesiony na perfumy, których flakony odwzorowują np. kształty postaci z kreskówek, tutaj słynne Moschino Cheap & Chic inspirowane Olive Oyl przyjaciółką  kreskówkowego Popeye'a. Jak również odnajdziemy flakony odwzorowujące charakterystyczne opakowania płynu do mycia szyb w tej roli choćby Moschino Fresh Couture.

Więcej zapachów od Moschino znajdziesz TUTAJ!

Moschino - przez satyrę do uwielbienia

Piątek, 22 marca 2019

Ocena artykułu:

Ilość ocen: 1, średnia 5.

Zaloguj się, aby ocenić.

Napisz pierwszy komentarz!

  • Wygraj bon Dolce.pl o wartości 100 zł!

    Co miesiąc losowanie kolejnej nagrody. Zapoznaj się z warunkami!

  • Baw się i pisz, co myślisz!

    Komentarze pomagają nam tworzyć bardziej interesujące treści. Dzięki nim wiemy, na co mamy zwrócić większą uwagę.

Napisz komentarz

Chcesz mieć własny awatar (obrazek) i pseudonim?
Utwórz konto i profil na forum Dolce.pl!

Mogą Cię zainteresować

Kultowy krem pod oczy - Shiseido Benefiance Concentrated Anti-Wrinkle Eye Cream

Cienie, opuchlizna, worki, zmarszczki pod oczami to problemy, z którymi boryka się wiele kobiet. "Lekarstwo” gotowe podjąć walkę z wrogiem to niezwykle skuteczny krem Shiseido Benefiance Concentrated Anti-Wrinkle Eye Cream. Kultowy kosmetyk, który od lat utrzymuje się na szczycie rankingów najlepszych kremów pod oczy.


Zapach 2019 - Givenchy Live Irrésistible Rosy Crush

Już od początku 2019 roku, na rynku perfumeryjnym pojawiło się kilka zapachowych nowości, które na pewno nie pozostaną obojętne wielbicielom zjawiskowych aromatów. Obok perfum wielkich marek takich jak Chanel, Gucci, czy Giorgio Armani wysoko wzbiła się ona, smukła, piękna, uwodzicielska, pełna życia i finezji Live Irrésistible Rosy Crush marki Givenchy.