Guccio Gucci - przez jakość do sukcesu

Guccio Gucci - przez jakość do sukcesu

Guccio Gucci sukces zawdzięczał przywiązaniu do jakości wykonania swoich produktów i warsztatowi, który do dziś jest chlubą włoskiej marki.

Guccio Gucci - przez jakość do sukcesuBył synem włoskiego kupca, urodził się w 1881 roku. Kiedy pracował w Hotelu Savoy pięciogwiazdkowym luksusowym obiekcie w centrum Londynu miał kontakt z ekskluzywną modą oraz wyszukanym jedzeniem. To wtedy pod koniec XIX wieku wyrobił w sobie zamiłowanie do wysokiej elegancji i wyszukanego smaku.

Dzięki swojemu doświadczeniu w 1906 roku po powrocie do rodzinnej Florencji otworzył sklep, w którym sprzedawał torby bagażowe oraz skórzane siodła. Dopiero w latach 20. XX wieku podjął się produkcji toreb. Były to skórzane torby jeździeckie, które przysporzyły mu w krótkim czasie popularności i renomy dzięki wysokiej klasie wykonania.

Kolejnym krokiem było poszerzenie oferty o damskie torebki, to one przyczyniły się do szybkiego rozwoju, bo w roku 1938 otworzył butik w Rzymie. Zaś w 1947 zaprojektował torbę bamboo, która jest produkowana i rozpoznawalna do dzisiaj i na której cześć nazwany został zapach Gucci Bamboo dostępny w Dolce.pl.

Guccio Gucci - przez jakość do sukcesu

Ekspansję firmy zawdzięcza swoim synom, którzy w 1951 roku otworzyli sklep w Mediolanie, a w roku śmierci Guccio Gucciego wkroczyli na rynek Stanów Zjednoczonych z butikiem na Manhattanie.

Pierwszy zapach marki został przedstawiony w 1974 roku był to Gucci No. 1 for women. Następnie powstawały kolejne słynne kompozycje dla kobiet i mężczyzn w tym Gucci 3L'Arte di Gucci. Dyrektorem kreatywnym marki w latach 90. był Tom Ford. Następnie funkcję tę przejęła Frida Giannini, a od 2015 na stanowisku dyrektora kreatywnego zasiada Alessandro Michele.

Guccio Gucci - przez jakość do sukcesu

Obecnie marka Guccio Gucci SA jest spółką zależną  holdingu francuskiego Kring, który to skupia producentów produktów markowych.

Piątek, 22 lutego 2019

Ocena artykułu:

Ilość ocen: 3, średnia 5.

Zaloguj się, aby ocenić.

Napisz pierwszy komentarz!

  • Wygraj bon Dolce.pl o wartości 100 zł!

    Co miesiąc losowanie kolejnej nagrody. Zapoznaj się z warunkami!

  • Baw się i pisz, co myślisz!

    Komentarze pomagają nam tworzyć bardziej interesujące treści. Dzięki nim wiemy, na co mamy zwrócić większą uwagę.

Napisz komentarz

Chcesz mieć własny awatar (obrazek) i pseudonim?
Utwórz konto i profil na forum Dolce.pl!

Mogą Cię zainteresować

Kultowa piątka Dolce.pl - Cienie do brwi!

Brwi - niezwykle istotny element makijażu. Kiedyś przez wiele kobiet pomijane, dziś dopracowane w każdym szczególe, odpowiedni kształt i kolor podkreśla rysy twarzy i uwydatnia jej zalety. Dlatego mamy dla Was listę pięciu najlepiej sprzedających się cieni do brwi, które ułatwią ich stylizację.

Kultowa piątka Dolce.pl - balsamy po goleniu!

Bez względu na to czy używasz maszynki codziennie, czy tylko od czasu do czasu z pewnością sięgasz po balsam po goleniu. Aby cieszyć się gładką i odżywioną skórą, należy stosować je po każdym spotkaniu z ostrzem. Ich głównym zadaniem jest nawilżanie oraz ukojenie skóry. Dlatego chcemy Wam przedstawić piątkę uwielbianych przez Was produktów.