Perfumy Nina Ricci

Nina Ricci urodziła się w styczniu 1883 roku w Turynie. Postanowiła poświęcić się projektowaniu ubioru. Swój pierwszy dom mody otworzyła wraz z synem Robertem w Paryżu. Na sukces nie czekali długo, jeszcze przed Pierwszą Wojna Światową ich firma zajmowała 11 kondygnacji i zatrudniała 450 pracowników.

W swoich projektach Nina Ricci starała się podkreślać osobowość klientów. Preferowała styl bardzo kobiecy, który był w opozycji do panujących chłopięcych trendów w modzie damskiej. W 1937 roku ukazała się pierwsza reklama jej firmy w magazynie Vogue.

Druga Wojna Światowa zatrzymała rozwój firmy. Po jej zakończeniu, w 1945 roku zorganizowano wielki pokaz, który miał być symbolem odrodzenia się paryskiej mody w świecie, a zarazem hołdem dla najbardziej poszkodowanych. Wydarzenie to nazwane było „Teatrem Mody”, gdyż kolekcja prezentowana była na lalkach. Później pokazano ją również w Londynie, Nowym Jorku i Los Angeles.

Chęć rozwoju marki a także chęć podkreślenia własnej wrażliwości zainspirowała Roberta Ricci do kompozycji perfum. W 1946 została założona firma Parfums Nina Ricci. Pierwszy wydany zapach, Coeur Joie, powstał jeszcze w tym samym roku. Flakonik do tych perfum w kształcie serca zaprojektował przyjaciel Roberta z dzieciństwa, Marc Lalique. W 1948 roku Robert Ricci stworzył perfumy L'Air du Temps, który dziś zaliczany jest do klasyki perfum. Była to według niego esencja miłości realnej jak i stworzonej w snach i marzeniach, bez których nie wyobrażał sobie życia. W 1952 roku ukazał się Fille d'Eve, szyprowy, lekko odurzający zapach.

W 1960 roku dom mody Nina Ricci rozszerzył swoją sieć butików. Nowe otwarto między innymi w Japonii, stając się jednym z pierwszych, francuskich domów mody, działających w tym kraju.

Nina Ricci odeszła 30 grudnia 1970 roku. W 1987 roku Robert Ricci w hołdzie swojej matce stworzył perfumy Nina. W 1988 roku zmarł Robert Ricci. Prezesem firmy został jego zięć, Gilles Fuchs.

W 1992 powstała linia kosmetyków kolorowych, wielokrotnie nagradzana, między innymi przez magazyn Marie Claire. Rok 1996 wniósł powiew młodości do kolekcji perfum, stworzono bowiem młodzieżową linię Les Belles de Ricci, składającą się z trzech różnych wód toaletowych.

W 1998 roku uczczono 50-te urodziny zapachu L'Air du Temps, tworząc z tej okazji niezwykły, kryształowy flakon. W 2001 roku powstały perfumy nowej ery Premier Jour, które są nową interpretacją kobiecej zmysłowości.