Perfumy Marc Jacobs

Marc Jacobs uznawany jest za jednego z najzdolniejszych projektantów młodego pokolenia. Urodził się w 1963 roku w Nowym Jorku, gdzie ukończył dwie prestiżowe szkoły plastyczne. Już podczas studiów pokazał swoje niezwykłe zdolności, wygrywając liczne konkursy organizowane przez uczelnię oraz projektując i sprzedając swoją pierwszą kolekcję robionych na drutach sweterków.

W czasie studiów poznał Roberta Duffy'ego, z którym założył firmę Jacobs Duffy Designs. Ich kolekcje bardzo szybko zdobyły popularność, a Jacobs został bywalcem salonów największych sław w dziedzinie mody. Zaprzyjaźnił się z naczelną Vogue, Anną Wintour, a najsłynniejsze modelki, takie jak Naomi Cambell i Linda Evangelista, były gotowe chodzić za darmo na jego wybiegu. Jednak źle prowadzona firma Jacobs Duffy Designs borykała się z problemami finansowymi.

W 1989 roku obaj przyjaciele dołączają do firmy Perry Ellis, która gwarantuje im stabilizację. Nie mogąc tworzyć pod własnym nazwiskiem i będąc ograniczony, Jacobs zaczyna mieć problemy z alkoholem i używkami. Zainspirowany muzyką grunge i zespołem Nirvana Jacobs w 1992 roku tworzy kontrowersyjną kolekcję, w której przeważa niedbały wygląd oraz przedziwne proporcje. Zachwyt krytyków nie uchronił Jacobsa i Duffy'ego przed utratą pracy w Perry Ellis. Los znowu się do nich uśmiechnął i w 1997 roku zaczęli tworzyć pod skrzydłami Louisa Vuittona, gdzie Jacobs projektuje nową krzykliwą wersję klasycznej torby Speedy. Stres w branży projektantów powoduje, że Jacobs leczy się dwukrotnie w klinice odwykowej. Jednocześnie jego marka i projekty zdobywają coraz większe uznanie na arenie międzynarodowej.

Od 2001 roku pojawiają się na rynku perfumy sygnowane jego nazwiskiem. Marc okazuje się nie tylko zdolnym projektantem. Posiada również zmysł menadżerski. Wpadł na pomysł kampanii reklamowej z udziałem gwiazd kina, muzyki i polityki. Na jego plakatach reklamowych możemy zobaczyć Victorię Beckham, Francisa Forda Coppollę z córką Sofią i Michaiła Gorbaczowa. Sam Jacobs w 2010 roku pozował nago do plakatu reklamowego promującego jego męski zapach Bang.