Perfumy Kenzo

Kenzo Takada urodził się w 1939 roku w małej wsi, niedaleko Tokio. We wczesnych latach swojego życia zajmował się projektowaniem lalek. Początkowo studiował języki obce na Kobé University. Kiedy dowiedział się, że prestiżowy Bunka Fashion College otworzył swe drzwi dla mężczyzn, przerwał studia i rozpoczął naukę projektowania ubioru (1958). Już w 1960 roku zdobył prestiżową japońską nagrodę Soen. Zaczął pracować dla domu towarowego Sanai, robiąc ubiory dla dziewcząt, 40 projektów miesięcznie.

W 1964 roku Kenzo podjął kolejne wyzwanie i jako młody, nikomu nie znany projektant postanowił spróbować swoich sił w Paryżu. Siedem lat ciężkiej pracy pozwoliło mu na otwarcie własnego butiku Jungle Jap. Kreacje Kenzo wyróżniały się nieprzeciętnymi zestawieniami materiałów, żywymi kolorami. Widoczne były też wpływy różnych kultur, szczególnie rodzimej. W wielu strojach można było zauważyć elementy kimona. Interesujące były również zestawienia stylistyczne, np.: połączenie garnituru i bluzy sportowej.

Kenzo pragnął tworzyć perfumy, w których mógłby odbić swoje oblicze. Swoje marzenie zrealizował w 1988 roku. Powstała marka Kenzo Parfums, wraz z zapachem dla kobiet, Kenzo de Kenzo, który został uznany za arcydzieło japońskiej kompozycji kwiatowej, swoją innowacyjnością zapoczątkował nową erę w świecie perfum.

Kolejne jego osiągnięcia w to: Kenzo pour Homme (1991), Parfum d'Été (1992), L'Eau par Kenzo (1996), Le Monde est Beau (1997), Jungle Elephant (1997), Jungle pour Homme (1998) i L'Eau par Kenzo pour Homme (1999).

Po trzydziestoletniej karierze, w 1999 roku, Kenzo otrzymał nagrodę Time for Peace. Pod tą nazwą zostały wydane limitowane serie perfum. Każda buteleczka posiadała unikalny numer i przekaz: „Pozwól rozkwitnąć swoim marzeniom. Jutro jest piękne”. Postanowił też zakończyć swoją przygodę z projektowaniem. Zorganizował w Paryżu pożegnalny pokaz, w którym brało udział trzysta osób, w większości byli to jego przyjaciele. Zaprezentował wiosenno – letnią kolekcję.

Linia Flower by Kenzo z 2000 roku wniosła do dorobku powiew świeżości i nowoczesną identyfikację wizualną.